وقتی من اعتماد به نفس درمانی می شوم ؟؟؟؟

تو جلسه کتابخوانی این هفته که در مورد اعتماد به نفس بود اونقدر اعتماد به نفس فراموش شدم به یادم اومد که حالا به راحتی بدون اینکه خجالت بکشم با کلی اعتماد به نفس  می تونم حسابی چرت و پرت تحویل مردم بدم و تازه بعدش کلی هم بخندم بیچاره یکی از همکارا ازم پرسید نظرت راجع به اینکه در مورد انواع سبکهای فیلم کنفرانس بدی عوض نشده ؟؟؟
که من با اعتماد به نفس کامل و شادابی تمام و برق شیطنتی که توی چشمام موج می زد شروع به نطق پیش از دستور از جلسه هفته پیش اعتماد به نفس کردم و اونقدر چرت و پرت و دری وری به هم بافتم که قیافه یارو دیدنی شده بود آخه بعد که به حرفهایی که تحویلش داده بودم فکر کردم دیدم حتی یه کلمه هم تو صحبتهام اثری از جواب مورد نظر وی نبود نبود که هیچی اصلا در رابطه با سوال اون هیچ جوابی تو صحبتهام که یکم شبیه جواب باشه هم نبود اون بیچاره هم که همچنان هاج و واج نگام می کرد بعد از تموم شدن صحبتهام یه طوری بهم نگاه کرد و بدونه اینکه هیچ حرفی زد به چاک که یه لحظه پیش خودم فکر کردم الان می ره زنگ می زنه آسایشگاه روانی چیزی و طلب یه آمبولانس می کنه ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد که هیچی من یکی هنوز توبه نکردم و از صبح همینطوری دارم دردی وری تحویل مردم بدبخت می دم البته اونام همچین کم نمیارن آخه صبح یکی از همکارا رو شاهد گرفتم گفتم وا من ؟؟؟؟؟؟ من کی اونجا بودم ؟؟؟؟؟؟؟ اون حتما داداش دوقلوم بوده !!!!!!!! و هرچی هم با زبون خوش و زور و هزار ترفند خواستم ازش اعتراف بگیرم نم پس ندادو همچنان پافشاری می کرد که اون نبوده و داداشه دوقلوش اونجا بوده .
برداشت 1: جلل خالق حالا شما قضاوت کنید من از صبح دری وری می گم یا اونا
برداشت2 :اصلا همش تقصیر این جلسه اعتماد به نفسه بود
بردشت 3: ولی انصافا مدتها بود که کلمه اعتماد بنفس و فراموش کرده بود
برداشت 4: از اونجایی که این کلاسها برای من خیلی مفید بوده بعضی مطالبشو اینجا می نویسم که برا شمام مفید باشه
برداشت 5: زیاد نترسید نهایت میشید لنگه من
برداشت 6: گاهی اوقات بعضی آدمها بدونه اینکه خودشون بخوان یا بدونن ناخواسته تاثیراتی رو روی زندگی اطرافیانشون می زارن که ممکنه زندگی اونها رو کلا از این رو به اون رو بکنه
برداشت 7: فقط تو رو خدا مواظب باشید این تاثیرهمیشه در جهت مثبت باشه نه منفی

تعریف نادرستی که اغلب مردم از اعتماد بنفس دارند اینه که یا فارسی را پاس بداریم این است که :
اعتماد بنفس یعنی اینکه به توانایی های خود اعتماد و ایمان داشته باشیم مثله اینکه نقاش زبردست یا فروشنده ماهری باشیم و به مهارتهای خود در زمینه های شغلی خود اعتماد کنیم
اغلب مردم معنای واقعی کلمه ((اعتماد به نفس)) را به خوبی درک نمی کنند .
به همین دلیل آن نوع از اعتماد به نفس و خود باوری را که مطلوب و مورد نظرشان است در زندگی شان تجربه نمیکنند .
چنانچه طبیعت واقعی و ماهیت و حقیقت اعتماد به نفس را بشناسید و خوب درک کنید , قادر خواهید بود , منبع عظیم و     بی کران نیرو و اقتداردرونی را در خود فعال کنید و به زندگی خود معنا و مفهوم و صلح و آرامشی ببخشید که قبلاً هرگز تصور آن را هم نمی کردید .
تعریف شما از اعتماد به نفس چیست ؟
و آیا اصولاً
اعتماد به نفس مطلوب از نظر شما , چگونه اعتماد به نفسی است ؟
تعریف نادرستی که اغلب مردم از اعتماد به نفس دارند :
اعتمادبه نفس یعنی اینکه به توانایی های خود اعتمادوایمان داشته باشیم.
مثل اینکه نقاش زبردست یا فروشنده ماهری باشیم و به مهارتهای خود در زمینه های شغلی خود اعتماد کنیم .
مشکل و ایراد این گونه تعریف از اعتماد به نفس ؟
مهارت های معدودی وجود دارند که شما می توانید به خوبی آن ها را بیاموزید و در انجام دادنشان توانایی فوق العاده به دست آورید .
بنابراین چنان چه احساس اعتماد به نفس خود را بر اساس کارهایی که در آنها مهارت دارید بنا کنید , فقط مواقعی که مشغول انجام دادن این قبیل کارها هستید , احساس اعتماد به نفس و خود باوری می کنید نه در همه ی اوقات
یکی دیگر از نتایج حاصل از چنین تعریفی این است که :
بسیاری از مردم , برای اینکه همواره احساس اعتماد به نفس داشته باشند , خود را همواره به کارهایی که در آنها مهارت دارند مشغول میکنند و به کارشان اعتیاد پیدا می کنند یا اشتغال ذهنی بیمار گونه ای نسبت به کار یا فعالیتی ویژه در زندگی پیدا کرده و قسمت بیشتر وقت خود را با انجام آن فعالیت سپری می کنند و این امر تعادل زندگی آنها را برهم خواهد زد .
از طرفی احساس خوب آنها فقط محدود به زمان انجام کار مورد نظر محدود خواهد بود . 
به جای این که اعتماد به نفس , روی آگاهی ها و توانایی های ما اثر گذار باشد ؛ توانایی ها و آگاهی های قبلی ما موجب به وجود آمدن اعتمادبه نفس یا تاثیر گذاری بر آن میشود .
این گونه از اعتماد به نفس واقعی و تاثیر گذار نخواهد بود
اعتماد به نفس واقعی چیزی است که همواره در درون ما وجود داشته و ما را در زندگی و فعالیت هایمان یاری دهد.
اعتماد به نفس واقعی چیزی نیست که زاییده فعالیتها و موفقیت های ما باشد .
زیرا در این صورت اصالتی نخواهد داشت و موقتی خواهد بود و نیز تاثیری بر بهبود زندگی و حصول موفقیت ما نخواهد داشت
اعتماد به نفس واقعی , اعتمادبه یک توانایی و قابلیت درزمینه های شغلی و حرفه ای نیست . بلکه اعتماد به قابلیت و توانایی در ((عمل کردن)) و ((اقدام کردن)) است.
اعتماد به نفس واقعی همواره از درون تولید میشود نه از بیرون وبستگی به مهارتهای شغلی و نتایجی که از فعالیتهایمان کسب میکنیم ندارد .
من اعتماد به نفس خود را بر اساس این حقیقت بنا کرده ام تا آن چه در توان دارم و می دانم که درست است انجام دهم و از پای ننشینم . درست همان گونه که به خود قول داده ام
اعتماد به نفس من برخاسته از این حقیقت است که می دانم چنان چه تصمیم بگیرم کاری را انجام دهم , حتماً آن را انجام خواهم داد.
اعتماد به نفس من ناشی از این نیست که انسان باهوشی هستم . بلکه برخواسته از این است که   می دانم :
هرآنچه لازم باشد خواهم آموخت
من می توانم روی عزم و اراده خودم برای عمل کردن وانجام دادن آن چه می بایست انجام دهم حساب کنم
یک چیز وجود دارد که همواره میتوانم روی آن حساب کنم و آن عبارت است از:
(تعهد و پایبندی خود نسبت به خودم)
برداشت 8: فکر کنم زیادی وراجی کردم ولی از اونجایی که کلی اعتماد بنفس دارم اصلا به روی مبارکم نمیارم
برداشت 9: یه غلطی کردم اونروز 4 تا خورده بیسکوئیت ریختم پشت پنجره
برداشت 10: حالا 5 تا گنجشک هر روز نوکاشونو محکم می کوبن به شیشه و هم نوکشون درد می گیره هم اینکه شیشه بدبخت من حسابی زخمی شده
برداشت 11: احتمالا این گنجشکها هم یه دوره کلاس اعتماد به نفس با چاشنی سمجی و پررویی تشریف بردن
برداشت 12: اون همکاره که اول متن تعریف کردم که یادتون هست حالا وقتی منو می بینه چنان با خنده نگام می کنه که انگار دلش واسه یه بیمار می سوزه

نظرات 5 + ارسال نظر
کاوه پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:49 ب.ظ http://www.kavehkia.blogsky.com

سلام حال کردم اولین باری که نفر اول میشم .... بد بختی منم از نترسیدنم کاشکی منم مثل بعضیها از دوستام کله خر بازی در نمیاوردم...
نوشتت باحال بود ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ این نمره بخاطر زحمات شما
بازم می یام تو هم بیا خوشحال میشم

یارپیـز شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:50 ق.ظ http://yarpiz.blogsky.com

اوه . . .
اعتماد به ... داره میکشتت . همه اینا رو یه ضرب نوشتی ؟ یا وسطش چایی خوردی ؟
ای وای ببخشید سلام

یارپیـز دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ب.ظ http://yarpiz.blogsky.com

* تبریز * ششمین همایش فیلم‌های کوتاه استان آذربایجان شرقی با عنوان سیب ششم بین ‪ ۳۱‬خرداد و دوم تیرماه سال جاری در تبریز برگزار خواهد شد.

دومان شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:43 ق.ظ

ایاک نستعین
خوبی ستاره خانم امروز حالت چطوره حتما و قطعا عالیه .
چون اونی که اینقدر اعتماد به نفس داره از افراد ضعیفی که زورشون به این نازک تنها مرسه نباید پشیزی اذیت و ناراحن بشه.
قوی هستی نمی گم باش ولی حساسی نمی تونم بگم نباش چون این طبیعت توست اما صبوری کن صبوری...
فردا روز مادر ۱۴/۵/۲۰۰۶ اگه مادری یا در آینده امید دارم خواهی شد روزت گرامی ستاره


دومان شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:35 ق.ظ http://dooman.blogsky.com

ستاره بالاخره وقت کردم و یک وبلاگ باز کنم بزودی یک چیز هائی مینویسم . فعلا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد